Γιατί τα μαθηματικά δεν είναι γνώμη.( Greek Statistics Rules)


Η αρχική πηγή του σημερινού μας post είναι η ενδιάμεση έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδας. Στην σελίδα 166 λοιπόν και κάτω από τον τίτλο “Δαπάνες εκπαίδευσης” υπάρχει το παρακάτω κείμενο που σας μεταφέρω αυτούσιο: “Το Υπουργείο Παιδείας απασχολεί το μεγαλύτερο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων (περίπου 180-190 χιλιάδες) από κάθε άλλο υπουργείο.(Πρόκειται ουσιαστικά για εκπαιδευτικούς, καθώς το σύνολο των υπαλλήλων στην κεντρική υπηρεσία δεν υπερβαίνει τα 1.000 άτομα). Παρά το μεγάλο αυτό αριθμό εκπαιδευτικών (ο οποίος είναι διπλάσιος κατά κεφαλήν από ό,τι στη Φινλανδία), κάθε χρόνο απαιτείται η πρόσληψη χιλιάδων ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για να καλυφθούν τα “κενά”.Παράλληλα, περισσότεροι από 10.000 εκπαιδευτικοί είναι αποσπασμένοι σε άλλες (μη εκπαιδευτικές) υπηρεσίες, στις περισσότερες περιπτώσεις εκτός Υπουργείου Παιδείας. Με δεδομένες τις δημογραφικές τάσεις στην Ελλάδα, απαιτείται πλήρης επανεξέταση των προσλήψεων στην εκπαίδευση.”

Η πληροφορία δηλαδή είναι (διορθώστε αν κάνω λάθος) ότι σύμφωνα με τους ειδικούς που χειρίζονται το μέλλον μας στην πιο δύσκολη καμπή της Ελληνικής Δημοκρατίας ότι έχουμε τόσους πολλούς εκπαιδευτικούς που είναι 2 φορές περισσότεροι σε σχέση με την Φιλανδία (δηλαδή κάθε 1 μαθητή εμείς έχουμε για παράδειγμα 2 δασκάλους ενώ οι Φινλανδοί έχουν 1).

Ας δούμε τώρα ορισμένες απλές πράξεις.

Πληθυσμός Φιλανδία=5.325.115 (πηγή:wikipedia)

Πληθυσμός Ελλάδα=11.295.000 (πηγή: wikipedia).

Κατανομή πληθυσμού στην Ελλάδα (πηγή: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF:Pyramide_Grece.PNG ) στην ηλικιακή ομάδα από 5 έως 25 (ηλικίες που συνήθως πάει σχολείο κάποιος). Θα βρούμε ότι από 0-14 ετών το 2008 ήταν το 14.4% δηλαδή 1.614.785 και έτσι αν αφαιρέσουμε 500.00 που είναι τα νήπια έως 4 ετών θα γίνει 1.114.785 για την ηλικιακή ομάδα 4ετών -14 ετών. Αν προσθέσουμε 640.000 για την ομάδα 15-19 ετών και 800.000 για την ομάδα 20-24 θα μας κάνει συνολικά 2.554.785. Αν τώρα κάνουμε την διαίρεση με το 180.000 η αναλογία θα είναι κάθε 14,1 μαθητές ανά 1 εκπαιδευτικό.

Ας δούμε λίγο και την Φιλανδία. Από την στατιστική τους υπηρεσία (πηγή http://tilastokeskus.fi/til/kjarj/2009/kjarj_2009_2010-02-18_tie_001_en.html?ad=notify ) προκείπτει ότι ο συνολικός αριθμός όλων των μαθητών για το 2009 (ακόμα και των ενηλίκων )είναι 1.946.300 . Αν δούμε όμως πιο αναλυτικά τους τύπους μαθητών http://www.stat.fi/til/opiskt/2009/opiskt_2009_2010-01-26_en.pdf θα καταλάβουμε ότι αυτό που αναφέρεται ως βασική εκπαίδευση (Basic comprehensive school education, compulsory education school) είναι 553.329. Σε αυτή την ηλικιάκή κατηγορία από το site της Finnish National Board of Education http://www.oph.fi/english/education/teachers μαθαίνουμε ότι “in the spring term of 2005, there were 44,300 teachers and principals in total within basic education”. Δηλαδή για την βασική εκπαίδευση η αναλογία είναι (μετά την διαίρεση) 12 μαθητές ανά 1 εκπαιδευτικό (!).

Και εδώ γεννήθηκε η απορία μου*…

Από πότε τo 1 δάσκαλος/14 μαθητές (1/14) είναι το διπλάσιο του  1 δάσκαλος/12 μαθητές (1/12) ?

Γ.Β

Υ.Σ: H στατιστική ανάλυση μου έχει σίγουρα όρια αλλά αν είχα μαζέψει περισσότερα δεδομένα πιστεύω ότι θα γελούσε ο κάθε πικραμένος. Γιατί Greek Statistics Rules.

*)Μετά από διαβουλεύσεις με τους αναγνώστες του blog, ιδιαίτερα του Sartiv.

Advertisements

7 responses to “Γιατί τα μαθηματικά δεν είναι γνώμη.( Greek Statistics Rules)

  1. sartiv 31/10/2010 στο 5:34 μμ

    Φιλε Γιωργο, κ παλι λαθος!

    «Από πότε τo 14 μαθητές/δάσκαλο (1/14) είναι το διπλάσιο του 12 μαθητές/δάσκαλο (1/12)*?»

    εδω λες : 14 μαθητες – 1 εκπαιδευτικος

    ΔΕΝ ειναι 1 μαθητης – 14 εκπαιδευτικοι :Ρ

    Συγχωρεσε με, δεν τα λεω κακοπροαιρετα… Απλα ειναι λαθος. 🙂

  2. Sartiv 31/10/2010 στο 8:25 πμ

    Μια παρατηρηση που προσεξα τωρα:

    «Από πότε το 14 είναι το διπλάσιο του 12 ?»

    Μηπως το σωστο ειναι

    «Από πότε το 12 είναι το διπλάσιο του 14 ?»

    🙂

    Γιατι συγκρινεις με βαση τους μαθητες (14,2 μαθητες ανα εκπαιδευτικο για μας).

  3. Sartiv 30/10/2010 στο 10:31 μμ

    Απιστευτο… Μερα με μερα, οταν διαβαζω τετοιες δημοσιευσεις, πειθομαι ακομα περισσοτερο για το ποσο προβατα ημασταν-ειμαστε…. και μας ταιζαν με κουτοχορτο…

    Ευγε, παντα τετοια αρθρα…

    Δυστυχως εξακολουθω να κατεχω το συναισθημα πως θα αργησει παρα πολυ να αντιδρασει ο λαος οπως παμε και θα ειναι πια πολυ αργα.

  4. giorgosvagionis.wordpress.com 30/10/2010 στο 8:34 μμ

    Ξέρεις τι δεν υπάρχει (ή εγώ δεν το ξέρω) Φραγκ; Μια ένωση ειδικών επιστημών -σε κάθε θέμα- που να τα αναδεικνύει “τις βλακείες” της προπαγάνδας. Μακάρι να μαζευόταν -έστω και μέσω αυτού του blog- καμιά 20ρια άτομα να δεις μετά γέλιο.

  5. poexania 30/10/2010 στο 4:15 μμ

    Είναι πραγματικά άξιον απορίας πως δεν υπάρχει έστω και η ελάχιστη αξιοπρέπεια σε αυτά που μας πλασάρουν. Κανονικός Γκαιμπελισμός του χειρίστου είδους, εύστοχη η παρατήρηση σου Γιώργο, και οσο το ψάχνεις βρίσκεις. Τα ίδια σάμπως δεν ίσχυαν και για τους δημοσίους ηπαλλήλους, τους γιατρούς κλπ…

    Είχα βρεί κάποτε μια έκθεση για τους υπαλλήλους του ΟΤΕ στην οποία έδειχνε ότι οι υψηλόμισθοι είναι μόνο 1/4 αν θυμάμαι καλά, αν την βρω την έκθεση(πρέπει να είναι κάπου στο μαγαζί αν υπάρχει ακόμα), θα την δημοσιεύσω.

    http://www.poexania.wordpress

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: