Αυτά που ξέχασαν να πούνε στις ειδήσεις.(Δεν πληρώνω -δεν πληρώνω… τα διόδια)


Κοιτάζοντας ένα ρεπορτάζ για τα διόδια (την άρνηση πληρωμής τους) σε μεγάλο αθηναϊκό κανάλι μου δημιουργήθηκαν ορισμένες ακαδημαϊκές απορίες κοινής λογικής. Ας τις παρουσιάσω μία μία…

1)Τα διόδια κατά το ρεπορτάζ-σχόλιο είναι για να έχουμε καλύτερους δρόμους. Από που προκύπτει ότι ο μοναδικός τρόπος για να έχεις καλούς και σίγουρους δρόμους είναι η καταβολή ενός άμεσου φόρου σε ένα ιδιώτη?

2)Γιατί ένας ιδιώτης μπορεί να εκμεταλλευτεί καλύτερα τα έσοδα από τα διόδια και δεν είναι το ίδιο το κράτος (που είναι και ο άμεσα ενδιαφερόμενος αφού είμαστε θεωρητικά όλοι εμείς) που θα παρέχει αυτή την υπηρεσία και θα εισπράττει το αντίτιμο. Δεν έχει ανάγκη το κράτος από χρήματα ή μήπως ο «Χ» επιχειρηματίας το κάνει για την ψυχή της μητέρας του?

3)Αυτός που έχει την εκμετάλλευση δεν θέλει να βγάλει κέρδος? Μάλιστα, δεν θα θέλει να μεγιστοποιήσει αυτό το κέρδος? Συνεπώς, φύση και θέση, δεν είναι επιρρεπής στο να δίνει λίγα για να λαμβάνει πολλά? Και αλήθεια, τι κοινωνικές ευαισθησίες μπορεί να έχει και πόσο κοιτάζει το ευρύτερο εθνικό συμφέρoν στις επιλογές του?

4)Αυτός που τελικά πήρε την εκμετάλλευση του δρόμου, πόσο τις εκατό έχει φτιάξει από αυτόν και υπάρχουν άλλες ανάλογες οδοί ούτως ώστε αυτός που δεν θέλει να πληρώσει να μπορεί να τις πάρει? Δηλαδή έχουμε δώσει, ναι ή όχι, μια de facto μονοπωλιακή θέση σε ένα ιδιώτη ένα έργο που ο Έλληνας πολίτης είχε πληρώσει -κατά το μεγαλύτερο μέρος- με τον ιδρώτα του?

5)Το μοντέλο αυτό των διοδίων μήπως θα εφαρμοστεί και στα λιμάνια-αεροδρόμια? Και τότε τι εναλλακτική λύση θα μπορεί να βρει ο κάτοικος της Καλύμνου ή του Ηρακλείου για να πάει στην Αθήνα στον γιατρό του? Μήπως για άλλη μια φορά θα πρέπει να πληρώσει μια ιδιωτική επιχείρηση άμεσα ή έμμεσα (μέσω των ναύλων) για κάτι που έχει πληρώσει με τους φόρους εδώ και 200 χρόνια?

6)Η Γερμανία, που τόσο την παρουσιάζουν ως πρότυπο, γιατί δεν έχει διόδια στα επιβατικά αμάξια (πηγή: http://www.theaa.com/allaboutcars/overseas/european_tolls_select.jsp) παρά μόνο για κανένα τούνελ και στα φορτηγά πάνω από 12 τόνους(πηγή: http://www.roadtraffic-technology.com/projects/lkw-maut/ και http://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn ). Μήπως είναι υποανάπτυκτη χώρα και αυτή ? Τα λεφτά στην Γερμανία μήπως πήγαν στο κράτος ?

7)Η Μ.Ο.Μ.Α έχει φτιάξει χιλιάδες δρόμους στην Ελλάδα. Ευθύνεται για το τέλος της, ναι ή όχι, η Πολιτική «ηγεσία»? Ή μήπως (για άλλη μια φορά) δεν είναι αυτή που κατάργησε τη Μ.Ο.Μ.Α και κατά το “Παγκάλιο”  όλοι μαζί υπογράψαμε (περί τη δεκαετία του 80′) την κατάργηση της?

Αντί επιλόγου. Αργά ή γρήγορα θα βγάλουν κάποιο νόμο (μετά τον στιγματισμό της συμπεριφοράς) που θα κάνει κολάσιμο αδίκημα την μη καταβολή του χαρατσιού στους ιδιώτες που από καιρό σε καιρό θα ξεπουλάνε αυτά που όλοι μας έχουμε πληρώσει. Προς το παρόν άρχισαν μόνο την ηθική κατακραυγή αλλά θεωρώ σχεδόν σίγουρο ότι μελλοντικά θα νομοθετήσουν. Έ να μην τους χαλάσουμε το χατίρι και μας φύγουν. Κρίμα  δεν είναι?

Γ.Β

Advertisements

One response to “Αυτά που ξέχασαν να πούνε στις ειδήσεις.(Δεν πληρώνω -δεν πληρώνω… τα διόδια)

  1. poexania 12/01/2011 στο 3:44 πμ

    Ωραίο άρθρο, θέτεις το ζήτημα στην σωστή βάση.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: